Ten tydzień w grupie starszaków był bardzo wyjątkowy, ponieważ wszystkie zajęcia prowadzone były zgodnie z ustalonym planem zajęć i tak jak w szkole trwały 45 min. Zajęcia te odbywały się przy stolikach i przerywane były 15 min. przerwami. Dzieci pracowały z książkami i ćwiczeniami. Do przedszkola przychodziły z plecakami i tornistrami. W ramach zajęć dzieci miały matematykę, przyrodę i język polski, w-f, plastykę oraz wszystkie dodatkowe zajęcia wynikające z dotychczasowego rozkładu zajęć. Dzieci chętnie pracowały i wykonywały wszystkie zlecone zadania, nie sprawiło im również trudności spędzenie całej godziny przy stolikach. Podobnie jak w szkole wystawiane były oceny w zeszytach i ćwiczeniach. Cały eksperyment bardzo się dzieciom podobał, bo po zakończeniu tygodnia szkolnego pojawiły się pytania: Kiedy znów możemy coś podobnego zorganizować? Tego typu sytuacje pomagają dzieciom przygotować się do rozpoczęcia przygody ze szkołą bez stresu i lęku. Na podsumowanie szkolnego tygodnia starszaki wyruszają na zajęcia otwarte do pani Natalii by mieć możliwość uczestniczyć w prawdziwej lekcji szkolnej.