Kynoterapia zwana też z dogoterapia to metoda wspomagająca rehabilitację, edukację, rewalidację, w której bodźcem do podejmowania działań jest odpowiednio przygotowany pies, prowadzony przez wykwalifikowanego terapeutę.
To właśnie ta forma terapii wzbudza w dziecku ogromne emocje. Dzieje się tak dzięki bezinteresowności psa, który nie ocenia, nie krytykuje, ale akceptuje dziecko takim jakie ono jest. Dzieci aby zaspokoić swoja naturalna ciekawość podążają za psem., okazują mu zainteresowanie. Bezpośredni kontakt z żywym zwierzęciem zaspokaja potrzeby dziecka , prowadzimy specjalistyczną rehabilitację, ukierunkowaną bezpośrednio na jego potrzeby.
Terapia z psem /TP/
Jest to zestaw ćwiczeń ukierunkowany na konkretny, zaplanowany cel rehabilitacyjny, do których układana jest metodyka w porozumieniu z e s[specjalistami i rodzicami. Charakteryzuje się indywidualnym podejściem do każdego uczestnika, jego możliwościami i potrzebami.
Edukacja z psem /EP/
Zajęcia mają na celu usprawnienie sfery intelektualnej i poznawczej dziecka. Pies używany jako „pomoc naukowa”, motywuje do nauki i poprzez stworzenie przyjaznych warunków zwiększa możliwości przyswojenia wiedzy. Dziecko chętniej zapamiętuje treści, których bohaterem jest jego nowy przyjaciel - pies. EP pomaga również dzieciom o obniżonej percepcji lub niechęci /z różnych powodów/ do przyswajania wiedzy i przebywania w przedszkoluWczesne wspomaganie .
Spotkanie z psem /SP/
To zajęcia z psem, które mają na celu stworzenie pozytywnego kontaktu pomiędzy uczestnikami, a psem. Zajęcia SP mają za zadanie dostarczenie uczestnikom pozytywnego ładunku emocjonalnego, satysfakcji z obcowania z psem, przełamują lęki w kontaktach.
Wczesne wspomaganie
To kompleksowe, wielospecjalistyczne wspomaganie wczesnego rozwoju dziecka, z różnymi niepełnosprawnościami od narodzin do 6-roku życia. „Motywatorem” do podejmoiwania działań we wszystkich płaszczyznach rozwoju dziecka jest pies.